Partistyrelsen för Sveriges Kommunistiska Parti sänder er de varmaste kamphälsningarna med anledning av ert 27:e landsmöte.
Samtidigt vill vi beklaga att vi inte har möjlighet att närvara.
Landsmötet äger rum i en mycket avgörande tid där den världsomspännande ekonomiska krisen klart visar att kapitalismen är ett döende system.
Samtidigt vet vi att kapitalismen inte försvinner av sig själv. För att krossa det
kapitalistiska systemet behövs en aktiv arbetarklass, ett starkt, aktivt och politiskt stålsatt kommunistiskt parti. Dessutom ett starkt proletärt internationellt samarbete.
Vi hoppas och tror att diskussionerna och besluten på ert 27:e landsmöte skall stärka Norges Kommunistiska Parti i vår gemensamma kamp mot den internationella kapitalismen, mot krig och imperialism, för fred och socialism.
Vi tackar för vårt goda samarbete vi haft under många år, såväl på Nordkalotten som i söder.
Vi ser också fram emot att mötas på det 5:e sommarlägret som våra nordiska partier gemensamt arrangerar, vi hoppas att där få möta många goda kamrater från NKP och UngKom.
Vi önskar er ett gott landsmöte.
Kamratliga hälsningar
Sveriges Kommunistiska Parti
Victor Diaz De Filippi
ordförande
